2011-04-06

Solfångare....

En solfångare hänger nu i linneas sovrumsfönster... tillverkade den av ståltråd, prismor, och linnespetsar.... som pricken över i'et knöt jag i ett par riktigt gamla tyllspetsar från mormors gamla samling. Nu hänger den där och kastar regnbågar över hela rummet...

Enkelt pyssel... bara lite tidskrävande.

Jag gjorde två ringar och kraftig ståltråd... en större och en mindre, som jag sen lindade med glödgad tunn tråd. Knöt ihop ringarna med tvinnad tunn tråd och gjorde små snurrar som avslut. Jag gjorde ståltråds längderna mellan ringarna till denna krona 30 cm långa. För dekoration och ytterligare stadga knöt jag sen linnespetsar mellan varje ring. Slutligen hängde jag i olika prismor av glas... och sen på med mormors tyll... klart!






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails