2011-05-02

My secret garden...

Jag vill ha en hemlig trädgård där jag kan gunga i vårvinden och filosofera... där kan jag gå barfota i gräset och lyssna på fågelsång... där jag kan få en minut för mig själv... plocka liljekonvaljer... där jag kan njuta av blommande träd och nyvakna humlor. En egen täppa där jag glömma bort alla vardagens plikter och bekymmer. En plats där tiden inte går lika fort...

Idag hänger skyarna tunga av vårregn... men vilken ljuvlig doft när regnet faller på grönskande ängar! Så vackert allting just nu så jag skulle kunna sätta mig och bara gråta!

Det gör ta mig tusan ont när knoppar brister... hon har så rätt! Lyckorus fördunklat av ett märkligt vemod, det är vad som drabbat mig nu. Vad är det för känsla som kommit över mig idag, är jag vårdeppig? Ja, jag vet inte, vet bara att allt är så sagolikt vackert...

Önskar mig en pausknapp...
- Stanna en stund till våren, sommaren kan vänta!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails