2011-08-10

Bondromantik...

Detta är, mina damer och herrar... de absolut sista bilderna från detta lilla kök och kära matplats! En vit doftande miniros i en gammal skål har varit blickfång i veckan... men nu väntar snart nya vyer, både för mig och familjen och för er! 

Vi har satt igång med packningen... kartonger överallt och köket är snart tömt på allt porslin, keramik och glas... men mycket jobb återstår. Vi har många skåp att tömma, många garderober och tre stoooora förråd! Det finns inte mycket yta kvar att vistas på här... vi fullkomligt drunknar i kartonger! Det känns pirrigt nu, kaos här hemma och kaos i huvudet med alla ideér och renoveringsplan som ska gå av stapeln på fredag! Två dagar kvar till nyckel överlåtandet... känns så overkligt!

Jag ska försöka knåpa ihop ett inlägg sen om hur vi tänkt med nya huset... stilen vill vi dra åt det mjukare hållet... lite engelsk "cottage" stil, lite bondromantik, lite "romantic prairie style" med linne, spetskantade kuddar, lapptäcken och nötta möbler... huset skulle må bra av lite bondromantik, lite rufft men ändå sött! Den stora verandan med kryss staket lockar också till den stilen... det är en riktig gungstols veranda! Svårt att förklara hur jag tänker med enbart ord, bilder förklarar bättre... återkommer när jag tar paus i packandet!








LinkWithin

Related Posts with Thumbnails