2011-08-13

Trasdocke stilen....

Oj oj oj, idag är jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. Sov som en kratta i natt och har gjort flera nätter i rad... inte för hus flytten egentligen utan för att lill grabben har fått för sig att han inte ska sova efter att klockan slagit 03.00... gäsp! Förvisso blir det ju inte bättre av att jag kommer sent i säng heller... vill göra så mycket när han somnat på kvällen som man alrig hinner med annars så det där med "tidigt i säng" är en knepig historia för mig.

Nedan följer lite mer från min inspo-mapp... på den stora bilden från Fifi är det främst gardinen jag är ute efter, resten är lite för plottrigt för att falla mig helt i smaken... IKEAS linnegardiner är helt perfekta att göra något liknande med. Det ska jag ge mig på så fort jag finner lite sy ro... antagligen inte detta år :) men någon gång i framtiden så! Det rosa bordet i Fifis kök är ju bara så underbart! Köket längre ner med de aqua färgade stolarna är min favorit... älskar den bilden! Vet inte vart eller vilket hem den kommer ifrån... vet du får du gärna berätta!

Trasdockestilen... det är min nya grej... eller kanske snarare ny gamla grej. Har nog alltid strävat efter den mjuka romantiska stilen men inte haft möjligheten fullt ut som nu... Vi får se om jag tröttnar innan vi hinner få det klart eller om det blir som planerat! Det blir riktig balansgång nu... mellan nordiskt, franskt, australienskt, amerikanskt och engelskt... jag kommer att plocka russinen ur kakan så att säga. Nu ska jag bläddra vidare bland tapeter och textiler... skön lördag till er underbara!

Klicka på bilden om du vill se den i större format!

Bilder hämtade från diverse nätsidor, bland annat från Fifi O'Neil och Lyn Garderner

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails