2011-09-15

Cottage bathroom...

Ingen av er har väl undgått filmen Holiday.... och det bedårande lilla huset Rosehill Cottage!!!? Som så många andra är jag djupt och innerligt förälskad i både filmen och huset och kan inte titta mig mätt. Vet inte vad det är med den där lilla sten stugan, men i mina ögon sett är atmosfären helt magisk... det är trångt, rörigt och färgglatt... men så fantastiskt charmigt och hemtrevligt!

Flera av er har förstått att det är dit jag vill komma med vårt hus, att stilen jag fiskar efter är något likande Rosehill... men att jag har haft svårt att hitta bilder för att få fram exakt vad jag menar... det jag vill åt är inte riktigt lika engelskt. Vårt hus ska alltså bli ett svenskt Rosehill cottage fast med något lugnare färgskala,  mindre möbler för rymdens skull och stilen med dragning åt svenskt allmoge och någon gnutta franskt som krydda. Jag vill åt värmen och jag vill muntra upp huset som jag skrivit tidigare... jag vill ha mer färg och mer romantik! Huset kommer inte bli någon Rosehill kopia men jag försöker skapa en likande atmosfär fast på vårt sätt...

Det roligaste av allt är att vårt badrum är näst intill identiskt med Rosehill om man bortser från själva inredningen. Vi har precis samma storlek på rum, snedtak och litet fönster på samma plats... detta ska jag självklart leka vidare med! Vi ska renovera vårt badrum och då är det detta jag har i åtanke... nog för att trägolv är charmigt men det ska ju vara praktiskt också... här får man nog bortse från charmen och införskaffa ett rutigt klinkergolv istället... nog vore det underbart om man fick till samma känsla. Längtar till det är dags!




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails