2011-12-30

Årskrönika 2011


Gott Nytt År alla kära vänner!

Här kommer en liten resumé på det gångna året... ett händelserikt år för mig och familjen med överraskande vändningar och beslut!


Januari
Vintern hade ett stadigt grepp över Sverige och huvudet mitt stormade tankar om det förflutna. Jag njuter av ljuset och naturen i gnistrande vinterskrud. Det blev många barnvagnspromenader i snödrivorna, bra för graviditetskroppen!

Februari 
Vi firade Linnea 12 år och både jag och hon får så fina presenter... jag försökte skapa magi med nya redigeringsprogrammet i datorn. Ljuset har återvänt och jag är salig över att man kan fota ordentligt igen.

Mars 
Marsmånen färgade sinnet rosa och livet kändes romantiskt... fotade mycket och lekte med ljuset. Investerade i nya vackra kläder från Magnolia Pearl och drömde mig bort...

April
Vi dukade påskbord och jag pysslade för första gången på länge, tillverkade en babymobil... längtade efter hus och gick igenom förutsättningarna vi hade för att sätta våra planer i verket... hus har varit omöjligt för oss tidigare men nu såg vi att chansen fanns... dock hade vi en tidsplan på två år!

Maj
Noah döps i kyrkan och jag leker i sagoskogen med barnen i väntan på sommaren... vi börjar leta hus på riktigt men kan nog inte riktigt tro att det kommer att bli något av det...

Juni 
Vi köper Solliden och startar en lång planering om hur vi vill renovera det och få huset att skimra igen... nyblivna husägare och lyriska över att vi snart ska få flytta till landet!

Juli
Vi njuter av sommaren i Aspuddsparken och vinterviken och förbereder oss inför flytten, som vi längtar! Semestern sparar vi till husets renovering så veckorna går segt...

Augusti
Lägenheten är då snart ett minne blott och vi bor i travar av kartonger, maskiner och byggmaterial, svårt med en liten kille på armen.

September
Renoveringen har gått av stapeln och livet är helt upp och ner vänt, nu prövas vårt tålamod ordentligt och vi klarar det med nöd och näppe...

Oktober
Rot renoveringen är klar och äntligen kan vi sätta detaljerna, lånar hem tapetböcker från Lim och Handtryck och planerar färgsättningen. Tomten grävs upp och jag gråter en skvätt över det vi förlorat... men naturen växer ju tillbaka bara man ger det lite tid och har en rejäl plånbok, suckar än idag över detta!!!! Jag kämpar som en tok i bilskolan och stupar i säng varje kväll... Det som håller mig uppe i oktober är höstens sprakande färger och barnens framsteg i livet... Linnea har det fint i nya skolan och Noah växer så det knakar...

November
Det renoveras så det ryker i vårt hus och man börjar ana att det finns rum bakom bråten. Både mitt, mannen och barnens tålamod börjar tryta... vi behöver en byggpaus snart! Noah har på grund av platsbrist lärt sig klättra istället för att gå!!!! Jag tar körkort och upplever den euforiska känslan av att vara fri!

December
Vi drar alla efter andan och lägger en sista hand på bygget och sen städar vi! Upppackningen av kartonger kan äntligen börja och vi känner för första gången sen flytten att vi faktiskt har köpt ett hus! 
Med känslan av att vi just är inflyttade bjuder vi både vänner och familj på julens fester.

Nu vänder vi snart nya blad....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails