2011-12-29

Gästrummet... Före och efter!

Tänka sig, det blev två inlägg samma vecka... det betyder att det värsta är över för denna gången, renoverings etapp 1 är avklarad! Så skönt, så otroligt skönt... äntligen lite ordning på torpet!

Ingenting vad gäller inredningsväg är dock klart... det fattas möbler både här och där och jag inreder just nu med det jag lyckas fiska upp ur lådorna. Gästrummet är klart vad gäller renovering och bygge och de första gästerna invigde det nu i jul... kändes så fantastiskt lyxigt att ha ett gästrum att erbjuda och inte en madrass på golvet eller en hård soffa som vi haft tidigare i lägenheten... inte konstigt att man inte har några övernattande hos sig då!!!

Detta rum hade vitlaserade golv från början och vitmålade väggar och papptak, det var nog det rum som såg minst slitet ut när vi flyttade in. Från alla första början var detta magisterns kontor/lärarrum på den lilla skola huset en gång varit...

FÖRE!


Gästrummet som det såg ut när vi flyttade in, detta är visningsbilden från mäklaren.... Nu är det färdigrenoverat och resultatet ser ni längre ner...

Vi har tagit fram undertaget och målat vitt, slipat och oljat golvet med driftwood olja och toppat med vax för hållbarhet och skydd. På väggarna har en låg pärlsponts panel byggts och taket har sänkts ner med dekorlist 20 cm från taket innan tapeten börjar. Tapeten här kommer från Lim och Handtryck och jag älskar den innerligt... Gudmundstjärn i färgen är kvistgrå och den påminner väldigt mycket om oblekt linne. Dämpad och vacker... tycker den gjorde sig fint med rött. Vill ha in ännu mera rött här, vill bryta av ordentligt med mycket färg! Det kommer fler bilder härifrån vart efter, fler bilder på golv och tak och panel... nu blev det mest inredning, hann inte med innan mörkrets framfart... bilderna är rätt mörka, men det är ju så det ser ut just nu... vårt hus i vinterskrud.

Nu letar jag skrivbord hit in... eller rättare sagt så letar jag nog skrivbord till Linneas rum så får hennes nuvarande skrivbord flytta ner hit om rätt pjäs finnes. Det blir kombinerat gästrum och kontor av detta så småningom... saknar en bra skrivbordsplats! Nu sitter jag vi köksbordet och bloggar och det gillar jag inte... jag trivs bäst när var sak har sin plats så att säga.

Alldeles strax ska jag sätta igång att måla vårat hemkomna TV-skåp... och färgen blir röd, en nyans som ligger någonstans mellan engelskt röd och faluröd! Det ska bli väldigt spännande att se resultatet... funkar det inte blir det någon annan färg men jag hoppas på den röda jag!

EFTER!









LinkWithin

Related Posts with Thumbnails