2012-01-28

Badrums inspiration...

Klockan är mitt i natten och jag sliter mina grå... badrum är svårt, svårt och dyrt! Eller egentligen kanske inte så svårt egentligen utan bara mest dyrt... Vi kommer inte att göra vårat badrum själva utan vill anlita hantverkare till detta. Renoveringen är så pass omfattande att vi inte riktigt känner att vi bör ta tag i den själva... golvet ska lutas om och det ska in golvvärme och ja, ni vet ju hur det är...

Vi planerar och funderar... renoveringen sätter snart igång och vi kommer vara helt utan dusch under tiden :). Badrummet ska byggas ut en bit för att vi ska kunna få in ett badkar på den sidan rummet där vi inte har snedtak och allt gammalt ytskickt ska ut... vi börjar med grunden, ytskikten och badkaret... sen får resten falla på plats allt eftersom. Det kommer ta några månader att få det helt klart. Handafat, blandare, toalett, duschblandare och skåpen får införskaffas pö om pö så att säga...

Nu ska jag väl börja dra mig mot sängen, gillar fredagsnätter... i morgon blir det en härlig hemma lördag med familjen och lite kreativt pyssel... lite målning, lite städning, lite piff och så ska vi baka morotskaka... mums. Fredagar är min favoritdag helt klart, för då har man hela underbara lördag framför sig!
Inspiration är bra... tror tankarna börjar falla på plats nu...


BADRUMS INSPIRATION... 
det lutar åt romantiskt som ni ser... fast det blir ju på vårt vis då så klart! För att se bilden i större format högerklickar du och väljer "öppna bilden i ny flik" där kan du sen se bilden i orginalstorlek...

Bilderna är en salig blandning från diverse Google sökningar... bland annat från Magnolia Pearl, Rosehill Cottage och Kate Forman. Övriga källor är okända...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails