2012-01-15

Köket... bara små glimtar...

Söndagskväll i mitten av januari, tiden tickar på minsann... sitter här vid köksbordet medan brasan sprakar i spisen och funderar på alla projekt som komma skall för att vårt hus ska bli färdigrenoverat. Fy vad mycket det är att göra egentligen... känner mig lite matt och nere idag av alla tankar och insikter. Inte för att jag inte gillar att renovera för det gör jag, men det är tungt, tidskrävande och dyrt... och tålamodet tryter mellan varven. Kan ha mina svackor... dåliga dagar.. dåliga veckor till och med! Men låter man bara bli att döma sig själv och faktiskt bara accepterar att man inte kan vara tipp topp jämt brukar det dåliga ge med sig och solen lyser snart igen. Söndagar är inte min favorit dag heller om jag ska vara ärlig, vet inte varför faktiskt... så i morgon kommer jag säkerligen må mycket bättre!

Köket är nästan klart iallafall... en del detaljer som fattas i själva köksinredningen, lite fog och lite annat och sen lite lampor och sånt för att få till det som vi vill ha det. Men snickerierna är klara och färdig målade...

Vet att detta inlägg bara bjuder på små glimtar... ni hoppades kanske på mer, men fler inlägg om köket kommer så småningom. Ni ska få se både före och efterbilder och allt i sin helhet sen. Måste bara bli lite ljusare dagar först och jag måste införskaffa ett annat objektiv...

Väggen ovanför diskhon har jag en idé om som jag vill förverkliga... knoppbrädan sitter där så länge men sen är det något annat jag har i tanken om den platsen. Köksbordet är också något vi har "så länge"... inte för att jag inte gillar det för det gör jag verkligen! Det är tyvärr för stort... alldeles för stort för vårt kök känner jag. Efter att ha trängts i lägenhet i åratal längtar jag nu efter yta och känner att jag hellre prioriterar bort stor matplats mot mer golvyta i köket. Tror att det stora bordet ska få stå i växthuset i framtiden om det blir något sådant byggt, så får vi skaffa ett mindre bord till köket sen... funderar på ett runt...

Hoppas ni har haft en skön helg allihopa!











LinkWithin

Related Posts with Thumbnails