2012-01-05

Som en tårta...

Årets första dagar passerar förbi i lugn takt... jag har till och med givits tillfälle att sova middag på dagarna och därför är jag givetvis pigg som mörten så här framåt natten. Brukar kunna bli så här för oss efter julhelgen och nyåret, vi liksom vänder på dygnet och myser långt in på småtimmarna innan vi pallrar oss i säng... sen blir vi sega på dagarna istället och halvsover oss igenom de ljusa timmarna! Knäppt, ja det kan man helt klart tycka... men det är faktiskt gott att inte alltid vara så slaviskt duktig och vuxen hela tiden! :) Snart kommer vardagen igen med buller och med bång... och vrålande väckarklocka klockan 06.00 på morgonen och då är allt i sin vanliga ordning igen!

När vi flyttade in i somras så hittade jag denna stenbumling gömd bland bråte ute i trädgården... tänkte kasta den först men något hejdade mig. Gillar formen och i denna kloss finns också ett mystiskt hål som passar helt perfekt för ljus! Så av bumlingen blev det en ljusstake och jag gillar den skarpt! Ser ut som en tårta... en tårta av sten. Toppade med en minikrans av cypress och simsalabim blev det fint på brickan. 

Det bästa av allt är att den är totalt orubbar, den rör sig inte en millimeter helt enkelt.... vilket innebär att jag för första gången på flera månader kan ha något dekorativt i höjd med lilleman utan att vara orolig för klåfingrar! Givetvis tänds ljuset endast under uppsikt....:) Funderar på vad det är för en grej egentligen och kan inte komma på något annat än att det är någon form av parasoll hållare eller liknande... Om du vet kan du väl hojta!






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails