2012-02-01

Februari, nu pyntar vi vår....

Ljuset har återvänt till oss här på Solliden och det firar vi med pasteller, rosor och tända ljus! Idag ska vi göra kransar och hjärtan av ris, fylla på med fler rosor i vaserna, torka de som vissnat och pynta lite vår... 

Februari är en av mina favoritmånader trots vinterkyla, fast jag älskar förvisso vinterkyla och njuter av vintern... men det är för att ljuset känns så magiskt, det blir ljusare och ljusare för var dag! Vintern håller fortfarande allt i ett stadigt grepp och det är långt kvar till vår och värme och spirande grönska... men solen och det gnistrande vinterlandskapet utanför fönstret gör mig kreativ och jag vill fylla hela huset med pasteller. Känner mig nyvaken... ivrig och förväntansfull på det som komma skall!

Eftermiddags ljus... blygsamt och nyfiket strilar det in genom fönstren. Visst är det vinter än men våren är på väg... Om än långt bort, men åtminstone på väg... det sjunger fåglarna för mig idag.







LinkWithin

Related Posts with Thumbnails