2012-03-17

Romantisk matta i vardagsrummet...

Två silkes mattor med romantiska rosor värmer nu golven i vårt hus... den gröna i hallen som jag visade i förrgår och denna stora salong matta med mjuka rosenrankor i rött, grågrönt och guldbeige mot ljust beige botten. Mattan är 2x3 meter och ramar in hela soffmöblemanget... atmosfären blev varm och ombonad och rummet känns så där romantiskt, lyxigt och gammaldags som jag vill ha det.

Kelimer är inget för mig, tycker att de är vackra i rätt miljö men här i vårt hus är färgerna är för mustiga och mönstren krockar för kraftfullt med stilen i mina ögon... ljusa rosenkelimer är fantastiskt och något att drömma om, men ack och ve... alldeles för dyrt för oss! Så dessa ekologiska art silk mattor är rena himmelriket för mig som drömmer om rosiga golv och "mini chateau" känsla :) De är vackra, rena naturprodukter med fin kvalitet och har prislappar som passar vår plånbok...

Nu sparar jag till fler för helt klart är mattor beroendeframkallande... jag som aldrig gillat mattor har fallit totalt för trenden och njuter av förändringen de ger... Tröttnar jag på dessa rosiga mönster kan jag tänka mig 1700-tals känsla med gamla trasmattor också, enkelt rustikt och så galet snyggt!

Nu ska vi äta lördagsfrukost och gå ett varv med dammsugaren innan dagens äventyr tar fart...  har fått ändan ur och har äntligen tagit ner de gröna jul hjärtana i fönstren idag också. Förskräckligt vad segt det är med vissa saker... nu funderar jag på vad som ska hänga där istället!? Har ju inga fönsterbrädor så att inte ha något alls känns för kalt eftersom fönstren är ospröjsade. Tips någon?

Uppdaterar med en länk till mitt himmelrike ;) TUSEN TING! Servicen är toppen... Trevlig personal som ringer upp direkt om man har frågor, snabb och smidig leverans och så fina mattor! Jag köpte båda mattorna osedda genom deras butik på Tradera och de erbjuder full butiksservice med ångerrätt om färgen inte skulle stämma. Nu visade sig båda mattorna passa perfekt och jag vill ha fler!!!!





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails