2012-03-19

Sidenbrokad...

För några veckor sen när jag var på antikrunda i nejden hittade jag denna grågröna sidenbokad kudde... Tyget är bedårande men inget jag vilar huvudet på kanske, då den är väldigt gammal och kanske inte helt underbar att ha som sängkompis. Nu har jag iallafall tvättat den och till och med torktumlat den och fjädrarna de yrde i hela tvättstugan... tror den ska hålla måttet nu, iallafall som rumpdyna...

I vardagsrummet på en kista ligger den nu... kistan är leksakslåda och är sällan så prydlig som på bilden... Men mellan lekstunderna så kan man nu vila rumpan här om man vill. När lillen vill leka åker kudden ner på golvet och blir kuddhav tillsammans med alla andra hundra kuddar vi har här inne... 

Den grågröna färgen återfinns både i tapeten och i nya mattan... känns så härligt när man lyckas komma över de där små grejerna som liksom sätter pricken över i.et och till en liten peng. Kudden blev en sån prick... nu vill jag hitta mer grågrönt hit in...

Ett gammalt dunbolster med grågrön sidenbrokad på leksakskistan... köpt i antikladan i Mariefred
Tyget är gammalt och sömmarna är handsydda, men höll för både maskintvätt och torktumlaren...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails