2012-03-18

Söta krukrosor...

Söndag, sol och sött i krukan... rosa små krukrosor fick följa med hem från mataffären i veckan och de blommar och växer så det knakar i ljuset. Två rosplantor planterades i den vita Sturehofs krukan för att det skulle fylla ut... och nu böljar de så fagert ner över kanten.

Helgen har varit så lugn så lugn, jag är rastlös så lugnt har det varit till och med... en sån där helg då man knappt hoppat ur pyjamasen, eller ens tittat åt en borste. Med långfillingar på och ruffsigt hår har jag nu iallafall laddat kaffekoppen och tagit fram symaskinen.... Stora tjejen passar lilleman en stund så jag kan sy... ett draperi till vårt skoskåp i farstun och insynsskydds gardiner till TV-skåpet ska det bli. Sen kanske kanske om jag hinner, vilket jag troligtvis absolut inte gör på långa vägar även om jag tror det nu, så ska jag måla klart TV-skåpets insida så att det blir klart någon gång! 

Vissa projekt här hemma verkar ta tid och evighet... det segar sig fram så man till slut glömt bort vad man hade för plan. Man tror det ska gå fort men med småbarn är det svårt att hitta stunder till fix. Det blir en timme här och en timme där och man hinner knappt börja innan man måste sluta. Framför allt gäller detta målar och sy projekt har jag märkt... det är med andra ord jag som är seg som en kola! Men vad gör det... tid till fix kommer så småningom, nu är det lillen som behöver den!

Söta rosa krukrosor i Sturehof kruka inköpt på Järners rum... Rosorna köptes på Konsum :) De flesta blommor hemma hos oss inhandlas där...
Franska gamla tuppar från butik Fågel Blå... tung silverbricka med patina från Mångfaldens hus...
Solsken....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails