2012-06-04

Det stundas examens fest!

I veckan är det äntligen dags för skolavslutning och sommarlov!!! Vi förbereder och pysslar.... det står både bakning, tvätt och strykning och städning på schemat. Efter det står huset står redo för årets första sommarfest och nu hoppas vi bara på lite sol och värme så inte vinterjacka och regnställ behöver skymma sikten på examensdagen! Men men, väderleken kan man inte styra över... det blir som det blir... huvudsaken det blir sommarlov!

Trädgården är full med syrener nu, vi har generösa buskar upp mot 3 meter i både vitt, lila och gammelrosa.... lycksalig för det är jag! Huset är också fullt förstås och det doftar så man blir helt berusad av sommarkänslor! Om några dagar är syrenernas tid förbi så jag njuter så mycket jag bara kan....frossar i syren buketter och tar mig några djupa andetag varje gång jag passerar förbi!

Nu ska jag ut i regnet och binda upp våra stackars pioner som slagits omkull av regnet och vinden... vill ju för allt i världen inte att de ska ge vika!





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails