2012-06-21

En midsommarnatts dröm...

Hängde upp en fin gammal spegel på knoppbrädan i gästrummet och blev så poetisk när ljuset började dansa likt älvor där inne, drömmer mig bort en stund. Har haft några dagar fyllda av tankar och minnen, känner mig lite upp och nervänd... skulle behöva en dag för mig själv, i ensamhet... När livet spelar mig spratt är stunder med kameran, stillsamhet och djupa andetag medicinen som åter ger själen och hjärtat ro.

Drömmar om natten nockar mig nu och minnen från förr knackar på... någon saknas mig..

Ute blomstrar sommaren men jag känner mig sorgsen, men det är så det är... livet... man kan inte alltid vara på topp... Kanske känns allt bättre redan om en liten stund, kanske hjälper det med en promenad. Kanske kan några sommarbuketter och ett hus i midsommarskrud lätta upp mitt sinne...

Ljuset är vackert om natten nu... och midsommar är så romantiskt... men minnen är svåra att fly, tror man måste ge sig själv tillåtelse att känna ibland, även om det gör ont.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails