2012-06-15

En söt sommargardin...

Jag håller på och grejar med våra gardiner... hittade en söt rosenmönstrad knytbandslängd för en tia på loppis som jag knöt upp i köket. Vill ha rosiga tyger i fönstren här inne för att få in lite färg... ska inte ha den här sen men den får hänga så länge. vid altandörren blir det en rosenmönstrad längd på ena sidan tillsammans med linnegardinerna som på bilden och i fönstret till höger om bordet som inte syns på bilderna ska jag sy en 1700-tals gardin av samma rosenmönstrade tyg är det tänkt.

Vill hitta rosenmönstrat linnetyg av lite kraftigare kvalitet men det är inte lätt... Ralph Lauren har fina men det är så väldigt dyrt... vet du något ställe som har lite billigare rosenmönstrade linne tyger så tar jag tacksamt emot tips, både färdigsydda längder och metervara är intressant!!! Nätbutiker är det bästa då jag bor ljusår från city och sällan har tid med shoppingrundor...

En annan fråga... ni som är i färd med att klä av era möbler från gammalt tyg, hur gör ni och hur vet man att det finns ett sånt där undertyg inunder? Funderar på stolarna här.... om jag ska våga mig på att klä av dom det blå sammetstyget och ha dom avklädda (så vida det finns ett undertyg förstås) fram tills jag har tid att lämna in dom... dom är klädda med tygkanten utanför själva sitsen och har kantband som ser fastsytt ut på utsidan av stolen, kliar mina grå för jag förstår inte vad det är fäst i riktigt. Har försökt hitta lite info på nätet men hittar inget... vill inte ta sönder dom och vågar inte börja förrän jag fått råd. Tyget sitter som berget så att få loss det kommer kräva våld är jag rädd. Någon som kan ge vägledning här?

Idag skiner solen... och gräset det växer och gror i vår nylagda matta... och vattenspridaren glittrar så vackert i ljuset... och bladlössen frodas på träden och myrorna har snart tagit över hela tomten... och getingarna har byggt bon på hela vinden... och äppelträdet är fullt med något konstigt lurv??? ...och lilleman badar med kläderna på! Hahaha, nu är det sommar!







LinkWithin

Related Posts with Thumbnails