2012-07-28

Gott fika med gubbar...

Här om dagen blev jag och lilleman så galet sugna på jordgubbar...regnet öste ner och vi hade inget att göra så vi gjorde slag i saken och for till torget för gubb inköp. Kan ju med andra ord inte skryta med att de är odlade i eget land, men smakar... det gör dom ändå!

Det blev en frasig smulpaj med sommarsmak... himmelskt gott! 

Solen den skiner så härligt och tempen är närmast tropisk, men idag håller jag mig i köket... syr så det ryker om maskinen... äntligen lite tid att bli klar! Lycklig för det är jag!

Ikväll blir det grillmys med mina älsklingar. Vad gör ni denna heta helg?

Jordgubbar från torget, bakhandduk från ICA :)
Gammal emaljströare, kockum emaljburk och pajform från Gerbera...
Gubbar med lite potatismjöl...
Älskar att baka med mina gamla porslinsskålar... denna är nyfyndad på lokal loppis, krackelerad och alldeles underbar!
Vi har ingen yberlyxig ugn att stoltsera med men jag är så glad för denna Elektrolux. Vedspisen är helig, den älskar vi... smalspis från Viking i modell äldre.
Smulpaj är bland det godaste jag vet... denna jordgubbsdoftande frasiga paj med gammaldags vaniljglass, mums!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails