2012-07-26

Hallonlandet.... och mamma funderingar

Solmogna stora söta hallon... finns det någon ljuvligare sommarsmak! Vi har hallonlandet fullt med vackra röda bär och jag är ute och plockar varje dag. Hela familjen frossar i bär just nu, så gott... och så nyttigt... om man skippar sockret! :) Eftersom dom är så vackra kunde jag inte stå emot lusten till att fånga dom på bild, så bärfrossa blir det även här....

Idag ska Noah och jag göra stan, storhandling står på listan! Det är ingen lätt match med min lille pojk, han har lärt sig vad glass och godis är och han har en vilja av stål... jag lika så... så kampen är hård! Sist skrämde han varenda besökare i hela butiken med sitt djungelvrål, hoppas på lugnare butiksbesök idag men det är väl knappast troligt ;) han är en busunge med stort B. Goast i hela världen, mamma hjärtat svämmar över... men en ljudundrande utmaning att hålla i styr!

Jag ligger totalt utslagen om kvällarna allt som oftast med hjärtklappning, det är verkligheten... livet är inte så sött som det ser ut alla gånger :) och barnsäkerhets åtgärderna måste jag höja ribban på för han klurar ut allt. Lilla ingenjören öppnar selet i vagnen själv, klättrar ur spjälsängen, klättrar över staket och grindar, öppnar fönster och låser upp dörrar, har lärt sig hur man får upp barnsäkerhetslåsen... rymmer så fort jag vänder blicken... och har en temp het som glöd! Pust... dagispersonalen kommer få något att bita i, om två veckor är det dags!

Men han är charmig och har helt underbar humor, spexar och lockar alla till skratt... och han är kramig och pussig och så go. Lilla hjärtat, ber till högre makter att han inte ska göra sig väldigt illa nu när jag snart inte kan vaka över honom varenda sekund längre. Har lite dagis noja... någon mamma där ute som känner igen sig?

På återseende gott folk!













LinkWithin

Related Posts with Thumbnails