2012-07-08

Rosenmönstrade mattor...

Har äntligen hittat en liten rosmönstrad matta till entrén som går i samma toner som stora mattan i hallen - creme, grågrönt, beige och rött. Rosmönstade mattor i ljusa färger ligger mig varmt om hjärtat, det är så romantiskt och mjukt. Men vad svårt det är att hitta rosmönster i rätta stilen tycker jag... och hittar man något är det äkta mattor som kostar en förmögenhet! Hall mattor har jag letat mig förtvivlad efter, de jag funnit har varit tjocka stickiga kokosmattor eller moderna varianter med jätte rosor i knalliga färger... men skam den som ger sig...

Jag är väldigt glad för konstsilkesmattorna vi köpt till stora hallen och vardagsrummet, tycker de är så vackra och fina i kvaliteten... Tidigare inlägg om dessa hittar ni HÄR och HÄR...

Lilla entrémattan är inte någon silkes matta såklart, den är maskinknuten... den ska fungera som tork till våra smutsiga skor och hälsa välkommen, med andra ord tjäna som dörrmatta. Köpte den i en nätbutik som heter KLINGEL, för 179 kr... galet prisvärd... Ni hittar den HÄR! 
Smakar det så kostar det sägs det, men jag är nog inte alltid beredd att hålla med. Tycker man kan hitta fina grejer med bra kvalitet till toppenpriser... likväl som man ofta hittar hutlöst dyra grejer, med världens sämsta kvalitet!

Ja nu menar jag inte att göra mig märkvärdig över en liten dörrmatta och skriva en roman, ni ruskar antagligen på era huvuden och tycker jag är en riktig toka nu, men ni känner mig... jag är alltid långrandig!

...och för att norpa ytterligare några minuter av er tid måste jag också få lov att kommentera det rådande sommar vädret vi har här.... katastrof!!! Åskan har gått här idag så fönsterrutorna höll på att flyga in... det har varit tryckande varmt och fuktigt senaste dagarna men så mörkt på himlen att man knappt kunnat förstå att det finns en sol där bakom... och på promenaden idag såg jag till min förfäran att grannens stora träd låg rakt över deras tak! Häromdagen på väg hem från affären låg ett stort träd rakt över vägen, som vi åkte på en halvtimme tidigare.. verkligen tur att vi inte fick det över oss! Vad är det som händer???? Tycker det börjar likna tropiska monsunregnen. Vi hade en flod utanför dörren idag, det gick ta mig tusan vågor på taken.... och det åskade i flera timmar, small så det gungade under fötterna. Vädret är ju som det är, så det är ju rätt onödigt att lägga energi på att frusta över något man ändå inte kan påverka... men nu har jag tröttnat, halva sommaren har ju regnat bort, känns lite deppigt... hur påverkas ni?

Vy från vardagsrummet ut mot hallen och farstun... rum i fil ser jag nu! :)
Vackert med ljusa mattor mot det grånade oljade gran golven... älskar dessa färger!
Rosenmönstrad knuten matta, känns lyxig under fötterna men kostar bara 179 kr på Klingel
Längtar tills jag hittar en gammal korg med lock hit som inte är målad, vill få in värme här i allt det vita.... tror att ett en gammal oljemålning med rosor skulle göra sig fint här på väggen också istället för buren.
Pioner från trädgården... knalligt kaxigt rosa, inte alls min grej men helt klart uppiggande!
Det är alltid tacksamt att fotografera blommor...
Lillsparven i pyjamas... jagandes en studs boll! Han gillar våra mattor skarpt... sitter ofta där och leker.
Trappan upp och grinden... barnsäkerhet är absolut nödvändigt här! Fast frågan är hur länge den fungerar, han klättrar mer än bra lillkillen...
Kudden från Jeanne d'Arc som jag aldrig tröttnar på... stämmer fint i färgerna med mattorna.
Silkesmatta från Tusen Ting... så vackert mönster, sköna färger och så silkes mjuk... så glad för den!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails