2012-07-30

Vintage camisole...

Vackra romantiska kläder och smycken är en dröm att få hänga på galgen och klä sig i... jag äger några få plagg som är så där ljuvligt kvinnliga och som jag är väldigt glad i. Jag använder dom mycket så lappa och laga har blivit lite av en vardagssyssla, för plaggen är bara för älskade för att kunna slita sig ifrån. 

Den cremevita camisolen sydd av gamla spetsar på antikt linne använder jag ofta, den har jag köpt... märket är Magnolia Pearl. Klänningen från samma designer på galgen bakom kom i min ägo av en ren slump, jag fick den som "plåster på såren" för något och lycklig för den är jag... har aldrig använt den! Den hänger där på galgen och bara väntar på att få gå ut med mig... den kommer bli så fin i sällskap med ett par snygga läderstövlar och mysiga stickade handledsvärmare i höst :)

Lägger inte mycket pengar på vare sig kläder eller smycken och önskar som så många andra tjejer att jag hade andra möjligheter, för att kunna klä sig vackert är verkligen upplyftande tycker jag... det är något jag blir lite extra lycklig av! Jag älskar att vara kvinna och jag är det gärna fullt ut...

Äkta smycken lägger jag minimalt med slantar på, det är helt och hållet bortprioriterat.... de få bling bling jag äger är jag väldigt glad i och jag använder dom så ofta jag kan. Dock finns det mycket vackert för billig peng... till och med för mig som knappt inte tål några metaller alls. 
Dessa örhängen på bilden är gamla och har tjänat mig i många år, älskar dom! Nu börjar försilvringen släppa och de mörknar men i mina ögon är det bara vackert... åldrande är vackert och visst borde vi även känna så när vi ser oss själva. Precis lika mycket som vi älskar våra gamla möbler och textiler med nötta hörn, blekta färger och patina... precis lika mycket borde vi älska våra egna årgångs skavanker.... det förtäljer ju bara att vi har haft turen att leva... att vi har en historia...

Camisol sydd av antikt linne och gamla spetsar och band, bakom en klänning sydd av en gammal linnesärk med applikationer av antika spetsdukar... båda från Magnolia Pearl
Just me... i klädd Magnolia Pearl camisol och under en långskjorta från Lindex. Halsband från ICON som också kan snurras ihop till armband. Flätat hårband från HM
Gamla kära ting... spegeln ett gammalt loppisfynd, Det gamla tvättsetet från Jerners i Mariefred. Örhängen från någonstans jag inte minns... har hängt med i många år

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails