2012-08-16

...Gold in the morning sun

Vill bara titta in och ge er några vackra toner från en melodi jag älskar... bär runt på en massa känslor nu igen och hjärtat mitt går nästan itu när jag hör denna! Är så fylld med tankar och minnen från det förflutna, det kommer över mig ibland och då är det bara att följa med, ingen ide att streta emot. Musik är förlösande... lyssnar mycket när hjärtat behöver... ibland är det glädje, ibland är det sorg... jag har många minnen i hjärtat som vill sjunga ut... musiken hjälper mig.

Linnea... min fagra tös, står modell och presenterar musiken för er idag...  så många funderingar i hennes huvud nu, så tankfull och tyst.... att vara 13 år är ingen enkel grej! Resan mot vuxenlivet har börjat... 
Livets väg är svår ibland, där finns så många gåtor att lösa... och det är så lätt att tappa bort sig och gå vilse. Som mamma vill jag finnas där och visa vägen, men bara hon kan gå den... jag kan bara gå bredvid. Men min hand är alltid utsträckt, så när det skymmer är det enkelt att hitta den... och tillsammans går vi vägen hem igen.

Älskar dig underbara unge!

Nedan kommer "Dagens Visa"...


Ain't gonna marry in the fall
Ain't gonna marry in the spring
For you're in love
With a pretty little girl
Who wears a diamond ring

You're just a country boy
Money have you none
But you've got silver
In the stars
Gold in the morning sun
Gold in the morning sun

Never gonna kiss the ruby red lips
Of the prettiest girl in town
Never gonna ask her if she'll marry you
She'd only turn you down

You're just a country boy
Money have you none
But you've got silver
In the stars
Gold in the morning sun
Gold in the morning sun

Never could afford a store bought ring
With a sparklin' diamond stone

All you could afford is a loving heart
The only one you own

You're just a country boy
Money have you none
But you've got silver
In the stars
Gold in the morning sun
Gold in the morning sun

"You



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails