2012-08-23

Pyssel på verandan!

Bättre sent än aldrig... min älskling har fyndat på sommarutförsäljningen på JYSK och överraskade familjen med en fin matgrupp till verandan så här på sensommar kanten. Nu njuter vi sommarens sista dagar här ute hela familjen, katten vill också vara med och trängas bland alla kuddar... frågan är om ni ens kan skymta möblerna under alla kuddar!?!

Sitter här med gosig filt, en god kopp te och en massa tända ljus och myser... kvällen är kylig men jag njuter... kommer nog sitta här till snön faller om jag käner mig själv rätt!

Vi har ju inte köpt en pinal till trädgården och uteplatserna denna sommar... krukorna har gapat tomma och vi har roat oss med middagar på picknick filt här på trätrallen soliga dagar, det gick det med... men i ärlighetens namn så är jag gaaaaalet lycklig för att äntligen ha en riktig sittplats!

I morgon firar vi min 35 års dag här ute, vi har tak över verandan så det kan regna bäst det vill! :) Det blir fest i dagarna tre, vi ska ha gäster hela helgen... jag brukar knappt komma ihåg att jag fyller år vanligtvis och födelsedagsfest där min årgång står i centrum blir det sällan, så i år firar vi tre gånger om! 

Har förberett och pysslat hela eftermiddagen inför våra kära gästers ankomst i morgon... har till och med fått ner fina blomster i krukorna... skulle inte köpt något sånt i år var det bestämt eftersom vi ska spara till renoveringen, men jag kunde bara inte låta bli nu när vi fått så fina möbler på plats! Får se det som en liten födelsedagspresent till mig själv... Det blev kryssbollar i två olika ljungfärger och en rosa liten Hortensia. Ska faktiskt fylla på med lite ljung och sockertoppsgranar sen senare i höst... det ger sån glädje med lite fina krukor här ute känner jag, räcker ju med ett par tre stycken... behöver det! :)

På lördag blir det kräftskiva här, så i morgon ska jag och Linnea pyssla ihop fina dekorationer till kräftbordet, om tiden räcker till... ska också försöka hinna med att knäppa några pics så ni får se!

Fint på bordet med gammal bricka i mässing från loppis, votivlyktor i fattigmanssilver från Olsson & Jensen och fluffig rosa Hortensia i Sturehof kruka. 
Votivljuslyktor är beroendeframkallande... kostar ju inte många kronor men blir så fint! Gillar att sätta dom i grupper...
Klassiska vita trädgårdsmöbler i massivt trä från Jysk... kryssryggar på stolar och soffa, passar fint med kryssräcket runt verandan :)
Bäst att passa på att sluka dagens sista solstrålar.... åskan mullrar långt där borta, oväder rullar snart in.
Ett gäng kuddar trängs om platsen i stolar och soffa... här finner man en salig blandning av sånt som låg i skåpen... men det funkar ju fint ihop, blev mysigt!
Både dynor och kuddar ska bytas vart efter är det tänkt... men en sak i taget! Drömmer om nötta gamla bolsterränder på franskt linne och stora Kate Forman rosor och kuddar med petit point broderier och pompomband, för drömma kan man ju alltid!
Liten misse njuter av nya möblemanget... 
Kryssräcket runt verandan går fint ihop med kryssrggarna på stolarna... det var ju absolut inte planerat, bara blev så...
Sommar 2012... ännu ett oväder på väg in... men vad gör det när man har en så härlig veranda med tak att sitta på, vilket lyx att äntligen kunna börja utnyttja den!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails