2012-09-17

En trollgumma...

Igår tog jag och lilltrollet med oss korgen och fårskinnsfällen och drog till skogs... vi behövde båda en retreat och vart kan man finna en bättre plats för det. Doften av blåbär, mossa och kantareller... ljudet av vinden som stillar sig granarnas täta kronor... lugnet... ljusspelet under löven. Det är sannerligen ett kalas för alla sinnen.

Skogen är en helig plats... där finner jag ny styrka och rensar mina tankar. Har vandrat över stock och sten många sorgsna dagar i mitt liv och hämtat kraft... har sprungit från båda smärta och sorg på vindlande stigar genom stora skogar. Har i de fattigaste dagar känt mig som den rikaste prinsessa då jag kunnat hämta så många vackra skatter här och gjort något kreativt att dekorera livet med... samlat kottar, pinnar, nypon och mossa... bundit kransar och girlander av det jag hittat... 

När jag var liten trodde jag på älvor, småfolk och troll... jag var så övertygad om deras existens att jag aldrig någonsin kände mig ensam... och kanske är jag lika övertygad än. Jag lever gärna i min dagdrömsvärld, fantiserar och drömmer mig bort... och skogen har gett utrymme för det, den lockar till lek. Efter en dag i skogen har jag landat i mig själv, stress och oro har runnit av mig... ytligheter läggs på hyllan och jag vandrar alltid hemåt med frid i själen.

Jag är nog lite av en trollgumma... jag nyttjar gärna naturens krafter! Tror på magi, naturkraft och healing... skogens andar är verkligen hjälpsamma.

Önskar att alla barn kunde få tillbringa en massa tid i skogen... det önskar jag verkligen...

För att se bilden i större format... högerklicka först... vänsterklicka sen och öppna bilden i ny flik, där finns förstoringsglaset!











Sen måste jag också från djupet av mitt hjärta tacka er.... för att ni ger mig så fin feedback och respons. Jag känner mig... ja jag vet inte hur jag ska uttrycka mig... rörd... berörd, innerligt glad, bekräftad och oerhört tacksam! Mitt hjärta är så fyllt till bredden...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails