2012-09-01

Fridfullt...

En stillsam helg, en fridfull helg, inga måsten, inga krav. Regnet smattrar mot fönstren, det är den första september och hösten står för dörren. Den fuktiga luften fylls snart med doften av glödande ved... på spisen puttrar en gryta. Blundar och andas in nuet, ler till tonerna av mina barns klingande skratt som dansar genom rummen... tacksamhetens röst jublar i mitt hjärta! 

Livet mitt har guldkant nu... jag lever med mina älsklingar och tillsammans klarar vi allt, iallafall är det det vi vill tro. Att se lyckan i det lilla är självklart för mig och egentligen är det ju det lilla som är det stora.... det lär man sig med tiden, tror vi alla är överrens om det.

Ögonblick av kärlek ska man bevara djupt i sitt hjärta, trava på hög i sitt inre förråd, ständigt fylla till bredden. Tänk va, hjärtat blir aldrig trångt... där ryms oändligheten! Det är familjen som är lyckan för mig och huset är vår trygga plats. Här fyller vi rummen med ljus och värme, skapar minnen och härliga traditioner... här lever vi livet och finns för varandra i både glädje och sorg.

Känslor ska vi inte snåla på, de ska krydda livets dagar... livet har en skön palett, bara vi vågar känna...

TACK snälla för era fina ord mina två senaste inlägg om livet... veckan har varit en känslomässig jorden runt resa, men jag har samlat mig nu. Lite trött av alla tankar men det känns som jag vuxit en bit, ryggen är rak, luften klar och det känns lättare att andas... TACK för ert stöd!

Kanske blir det en bok en dag, bär på en väldigt lång historia... ni har fått ta del av en liten bit, mycket har ännu lämnats osagt. Någon dag kanske jag tar mod till mig och berättar resten... någon gång kanske det är det som behövs för att komma vidare, om vägen smalnar av. Men just nu är jag nöjd och belåten med allt som det är...

En liten Noah på upptäcksfärd i gästrummet... ingen låda går säker för denna nyfikna kille!
Gamla speglar är ett vackert inslag i inredningen och mycket användbart vid fotografering, när man vill ge sina fotografier ett magiskt skimmer...
Det gamla bordet som skulle renoveras och målas om... blev inget med det, färgen är förfärlig... men samtidigt helt rätt här inne!
Skåpet på väggen är antikt... insidan är klädd med spets. På bordet står en gammal kanna med tvättfat och i asken väntar söta rosentvålar på att gäster ska anlända.
På hyllan en specialbeställd kammarljusstake från Ulrika Brüderle keramik och söta gamla askar
Fler gamla askar, både i papp och tygklädda... kan inte få nog av dessa skönheter
En välbekant vy, sängen i gästrummet... ni har sett den förr. Men jag står gärna här och tittar då och då... låter hjärtat klappa några extra slag för detta rum, vi är så väldigt glada för det!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails