2012-09-11

Nya perspektiv....

Nytt objektiv... nytt perspektiv! Att fotografera i vidvinkel är en utmaning.... att hitta sitt eget uttryck i en översiktsbild är inte enkelt... det blir lätt stelt och dokumentärt. Men det är ju det översikten är till för, den ska visa helheten... rätt upp och ner utan krussiduller!

Bilden nedan är min första testbild med nya vidvinkel objektivet... hur kul som helst!

Dagarna med Noah på dagis börjar rulla på, vi har tagit oss igenom ett antal förkylningar, en liten maginfluensa, tre-dagars-feber och ett hemskt fästingbett i ögat dessa första inskolningsveckor! Nu är vi på bättringsvägen och det börjar flyta på... och jag har tid över till att plugga fotografering och redigering. Det går sakta framåt! Njuter av mina nya framtids perspektiv, att jag äntligen bestämt mig... och vet vad jag ska göra med livet!

Nya kameran och jag börjar så smått lira... vi är vänner, äntligen! Från att fotat med Nikon D60 och pluggat fotografering på neandertalartiden då analoga kameror och mörkrum var verktygen... är detta är ett stort steg... kanske galenskap till och med! Men jag tror jag fixar det!

Det är er jag har att tacka... det är era ord som gett mig mod! Är er evigt tacksam för det...

För att se bilden i större format... högerklicka först... vänsterklicka sen och öppna bilden i ny flik!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails