2012-09-23

Stämningar i september....

September går mot sitt slut, hösten är ett faktum... tunga skyar skymmer solen, regnet strilar... 
Det är då, när kylan kryper på som jag mår som allra bäst! Vet inte vad det är med hösten, men jag känner sån ro... det är mysigt att kura i stugvärmen, livskvalitet att kunna tända en värmande brasa... lyssna till knastret och känna doften av glödande björkved.

Tända ljus i mängder, raggsockor och skön musik... bara skrota runt, pyssla och umgås. Ingen sol som ger mig dåligt samvete för att jag tillbringar en hel helg inomhus! Det är härligt med gråa dagar... när solen sen tittar fram, när dimslöjorna ligger täta över sjön och hösten sprakar spritter det av energi och lust i kroppen, då måste jag ut i skogen - ut i naturen och andas! Finns ingen bättre tid än hösten för mig, det är då jag njuter livets goda som allra mest!

...och allt har jag framför mig... höstpyssel ända in i november, vackraste Alla Helgons Helg som både värker och värmer i mitt hjärta, halloween party för dom små med härliga pumpor och drömmar om den kommande julen! Min tid är nu, min tid är höst!

...kanske är det också så, att jag känner mig hemma och trygg i denna vemodiga tid... kanske är det så att jag känner att det är helt ok att vara jag med alla mina känslor om hösten. Som jag sa till en vän i helgen, jag är inte alltid en skön-sjungande solstråle... jag kan vara tyst och betänksam ibland och hösten ger mig liksom utrymme...

I helgen och senaste veckorna har det hänt något märkligt och fint i mitt liv, jag har blivit så berörd på djupet. Möten med människor ni vet, som bara känns så där obeskrivligt magiskt. Att vägar korsas och det liksom uppstår fyrverkerier och stark samhörighet. Ni vet, när det känns som om det varit förutbestämt hela livet att man skulle möta denna människa! September har tagit mig med storm, känslostorm...

Känns som jag har stjärnorna på min sida nu, många frågor har fått svar... det är en så ofantligt mäktig känsla, när livets pusselbitar faller på plats... känner mig rik, rik på meningsfullhet!












Ja man kan ju iallafall konstatera att nya kameran inte lämnar några detaljer obemärkta, skämsfaktor till smutsiga rutor... men det bjuder jag på! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails