2012-10-20

1700-tals drömmar...

Rosa i oktober, romantiskt i oktober... höstmörkret kryper tätt inpå och medan regnet faller från mörka skyar drömmer jag om svunna tiders former och målar, pysslar, läser, skapar, myser och filosoferar... och njuter av älsklings färgen rosa och nyfunna skatter i rokoko stil...

Brickorna på köksbordet har jag drömt om länge, ända sen jag såg bilden från Rachels hem med stora rutiga brickan i boken nedanför. Men ack så svårt det var att hitta dessa brickor med färger som stämmer bra in i vårt kök... och de rutiga brickorna jag har sett senaste året har jag gått bet på, det var fler än jag som ville åt dom... köpte därför två lysande färgglada brickor i julfärgerna klargrönt och rött för en mycket liten peng på Tradera och målade om dom i creme, guld och grågrönt. Kudden är även den en skatt från Tradera som fick hjärtat att hoppa till av välbehag när den damp ner i brevlådan.

...Ja, det är inte lätt att slitas mellan att avsky materialismens baksidor och samtidigt njuta av den roliga biten då jag verkligen tycker det är underbart att göra det vackert runt omkring mig! Det är en tuff match mellan dessa två världar inne i mig ibland... det ska gudarna veta! Men jag ser det som något positivt, att stå med foten i en av varje del, det håller mig på jorden helt enkelt... och det får en ekande tom plånbok att kännas lite enklare att komma överrens med! :)

Jag är så oerhört tacksam för att så många orkade ta sig igenom min text om lillebror och livet i förra inlägget och lämnade så fina hälsningar. Det betyder mycket för mig, oerhört mycket... så jag vill från djupet av mitt hjärta tacka er, jag är berörd ända in i mitt innersta och alla kommer att få svar...

Någon skrev... "tror mörkret måste släppas ut innan ljuset kan släppas in" och visst är det så... mitt mörker håller på att skingras, ljuset sipprar in och faktiskt lyser mitt sinne så ljust att jag ärligt kan säga att jag fullkomligt ÄLSKAR livet... men minnena kommer jag att få leva med, dom bär jag alltid med mig...

Nu väntar en otålig dotter, nu ska vi lördags mysa vid köksbordet i skenet av tända ljus... tjejsnack,  choklad, kaffe och pyssel långt in i nattens timme... det är livets lycka det!












LinkWithin

Related Posts with Thumbnails