tisdag 30 oktober 2012

Långa kvällar....

Så var det då vintertid... långa kvällar och ont om ljusa timmar, men så mysigt och välkommet för mig som gärna pysslar i skenet av tända ljus... tycker det är så härligt, älskar sammetsmörkret! Den enda nackdelen med vinterhalvåret för mig personligen är svårigheten att få till bra bilder! Det blir inte magiskt när ljuset inte närvarar... så nu drömmer jag om en dagsljuslampa!

Just nu är jag min egen konstnär och skapar 1700 tals målningar i alla dess former här hemma, för det man inte har i plånboken får man ha i händerna, visst ;)... målningar på rokokodamer och rosor tar form, en efter en. Ska visa hur jag gör när det är dagsljus så ni ser ordentligt... nedan skymtar några första provexemplar!

Ljus lyser upp i kvällsmörkret, sista Hortensian från ute krukan ligger på tork, har aldrig provat med vanlig Hortensia förr... på skänken ligger ett armband och glittrar och värmer hjärtat mitt med finaste orden på berlocken, en överrasknings present jag fick nyligen av en mycket kär vän. Tack hjärtat och stort grattis på din födelsedag idag!

Kudd- samlingen växer, hittade en hel hög med Petite Point kuddar med draperat sidentyg på senaste loppisturen. Åkte förbi ett nytt ställe i förbifarten och fick för mig att stanna och kolla, vilket jag annars brukar undvika när det är skralt med slantar... och där på rad låg dom, fina rosen broderier och vackra färger, precis såna jag drömt om... för helt galet lågt pris! Hahaha, min dotter var med mig och hon skrattade åt mig så hon vek sig dubbel... jag fick adrenalin påslag, blev darrig på handen, fick hjärtrusningar och bara flämtade. Tittade på prislapparna med kisande ögon och blev helt paff, ibland har man tur! Ja, det går inte att komma ifrån... gamla vackra ting väcker känslor! Denna gången inga ångestkänslor alls då jag mirakulöst nog faktiskt hade råd!

Ja så nu vältrar jag mig i romantik här sista oktober dagarna... höstlovet njuts för fullt och jag känner mig som en bortskämd "prinsessa på ärten" bland alla kuddar!










Related Posts with Thumbnails