2012-11-21

Pirrig premiär som fotograf!

Uppdaterar! Av misstag råkade jag min klant radera detta inlägg idag och i och med det alla kommentarer också givetvis som inte går att få tillbaka i kommentarsfältet, rackarns! Lägger därför in kommentarerna jag fått i texten längst ner... känns så tomt utan dom! :)

NU äntligen rullar det... jag har släppt nya hemsidan, den är klar... och jag har börjat mitt arbete som yrkesverksam fotograf på heltid! Tjohoo, det är nervigt! Men jag är så lycklig, stolt och tacksam! Det känns på gränsen till overkligt, att jag nu förverkligar den dröm jag drömt sen jag var 14 år! Jag har varit dålig på det där med självkänsla ni vet, så detta är stort för mig! Riktigt riktigt stort... som om jag just bestigit Mount Everest och står och viftar med segerflaggan!

På hemsidan hittar du den Jenny du troligtvis redan är van vid om du är återkommande besökare här, jag är lika mycket JAG där, som jag är här och som jag är här hemma... precis lika långrandig som jag alltid är och precis lika känslosam. Inga krussiduller eller formella rollbyten, orkar inte med sånt längre! Hoppas ni gillar den, gör ni inte det så säg till för sjutton gubbar, för tanken är ju att den ska vara trevlig för besökaren!

Tyvärr är den ännu inte helt kompatibel med mobilen så det är datorn som gäller för den som är nyfiken! Jag jobbar med mobilanpassningen så snart ska det fungera bra där också...

Mina portfolion kommer att bytas ut med tiden, bilderna som visas där nu är det jag hunnit med att fota under mammaledigheten och som många av er redan sett. Men jag har mycket inbokat framöver så det kommer att uppdateras vart efter, allt redaktionellt dröjer ju innan jag kan visa... men det kommer!

Adressen är densamma som alltid, madamepetite.se

Jag har sålt mitt första reportage från vårt hus, ett stort höst reportage... det blir tidningen Jeanne d ´Arc Living magasin som visar det nästa höst, så nu är det bara till att tålmodigt vänta på att se sina bilder i tryck! Är väldigt glad och nöjd med att visa vårt hus i deras fina magasin, jag älskar Jeanne d´Arc Living magasin och tycker det är så härligt att dom håller fast vid sin stil och inte följer trenderna. Romantiker som jag är passar den tidningen som handen i handsken, önskar det fanns fler tidningar med den typen av inredning i Sverige! Har hört att FIFI släppt ett tjusigt magasin också... det måste jag bara köpa!

I helgen var jag i Lidköping på ett vackert gammalt gästgiveri med anor från 1200-talet och gjorde reportage, en mycket hektisk helg då min stylist blev sjuk timmarna innan vi skulle åka, men också väldigt rolig! Nu är det redigering av bilder som står på schemat resten av dagen och texter som ska skrivas klart, sen är det dags att förbereda sig inför nästa reportage som går av stapeln om en vecka!

Sen i veckan när jobben är klara ska jag börja med julen här hemma, många har redan börjat så jag är då sannerligen inte tidig i år :) men känner att det är dags att ta tag i det nu så man slipper stressa och kan njuta ordentligt... På lördag har vi 2 års kalas här för lilleman och på söndag bär det av mot julmarknad på Taxinge slott! En härlig vecka!

EFTERLYSNING! Jag söker just nu efter hem att göra vackra julreportage och vinterreportage i för publicering i något av de ledande inredningsmagasinen hösten/vintern 2013/2014. Gärna i trakterna runt Södermanland och Stockholms län, men absolut inget måste! Jag åker gärna långt om det finns ett hus som lockar! Läs informationen på HEMSIDAN och hör av dig om du tror att jag kan göra ditt hem rättvisa! Skicka ett mail till 
info@madamepetite.se....




Så spännande, jag bockar och bugar och säger grattis till att du tagit steget...gjorde det själv för 3 år sedan när jag köpte vår 1700-tals gård, sade upp mig som lärare och öppnade butik nr 2, underbart att ha sin butik här hemma på gården, lycka till...det kommer att gå kanonbra med dina underbara bilder, stor kram VIOLA på Pirrig premiär som fotograf!

Viola
på 2012-11-29

Hej fina Jenny! Stort GRATTIS!!! Hemsidan är såå vacker, och den funkar bra att nå via iPad iaf :)) Önskar dig stort lycka till nu!!! Kraaaam Mia på Pirrig premiär som fotograf!

Lilla Blanka
på 2012-11-23

Stort Grattis och Lycka Till med allt! Kram Marie på Pirrig premiär som fotograf!

Marie-Nostalgi och Romantik
på 2012-11-23

Jag brukar titta in här någon gång då och då. Har alltid beundrat dina fina bilder och att du skriver om saker på ett så naturligt sätt. Det gör din blogg personlig och intressant. Känn dej stolt över det! Och stort lycka till i ditt nya yrke. Du kommer alldeles säkert att bli framgångsrik i det du gör. Finns bara hjärtat o själen med kan det inte bli annat än lyckat! Mvh/Monika på Pirrig premiär som fotograf!

Anonym
på 2012-11-22

Jättestort grattis och lycka till!! Finns ingen (mig veterligen i alla fall)som tar/visar vackrare bilder än dig, så självklart kommer det att gå bra! ;) Kramar från Evelina på Pirrig premiär som fotograf!

Anonym
på 2012-11-22

Åh Grattis! Vilken underbar hemsida du har gjort! Mycket tilltalande och massor av vackra foton i din portfolio! Sidan är som du säger väldigt mycket "du" som man känner igen från bloggen! Jag önskar dig lycka till i din fortsatta spännande karriär! Kram :)Anna på Pirrig premiär som fotograf!

Anna
på 2012-11-21

Hejja!!Hejja! Grattis till att din dröm äntligen blir verklighet! Det kommer att bli bra det här. Kram Hannis på Pirrig premiär som fotograf!

Hannis
på 2012-11-21

Grattis fina Jenny!! Jag älskar dina lugna och harmoniska bilder♥ Kram Annika på Pirrig premiär som fotograf!

mormorMärtas
på 2012-11-21

Stort grattis! Du tar verkligen helt underbara bilder. Kram // Tess. fd. tesslounge.com på Pirrig premiär som fotograf!

Tess S [ninatess.com]
på 2012-11-21

Hej Jenny :) För att informera dig, men det för mig var intervjun tidning blogginlägget, och det var ungefär vad blogg inspirerar mig mest. Gissa vad jag faktor? Jag sade att den svenska Madame Petite! Tidningen utkommer i januari. Ainosofia (Finland) på Pirrig premiär som fotograf!

Ainosofia
på 2012-11-21

Stort grattis! Önskar dig all lycka o välgång! Du fotar fina bilder med mycket känsla i! Stor kram Anna! på Pirrig premiär som fotograf!

Anna Truelsen
på 2012-11-21

Stort grattis och stort lycka till. Du tar så underbara bilder så det kommer att gå jättebra. Ha de gott. Catarina på Pirrig premiär som fotograf!

Catarina
på 2012-11-21

Så roligt -ett stort Lycka Till<3 anna="anna" b="b" du="du" duktig.="duktig." fotograf="fotograf" kram="kram" p="p" pirrig="pirrig" premi="premi" r="r" s="s" som="som">

Anonym
på 2012-11-21


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails