torsdag 6 december 2012

Efterlysning!!!

Ja gott folk, nog märks det att man jobbar alltid.... bloggen hamnade i skymundan direkt! Jag har haft fullt upp med fotografering och redigering senaste veckorna och ikväll skriver jag texter till två nya reportage jag sålt! Det är härligt att va igång och medan snön yr sitter jag här och funderar på nästkommande projekt.

Jag söker nu med ljus och lykta efter hem inredda i genuin fransk lantstil, både i sann fransk anda och i den nordiska ljusa stilen...  även hem i industri stil, brocante stil, lantlig vintage stil, 1700-tals stil, engelsk lantstil, shabby chic style i sann Rachel Ashwell anda och romantic prairie style á la Fifi eftersökes... länge lever romantiken! :)

På uppdrag av Jeanne d´Arc Living magasin kommer jag att göra inredningsreportage till många utgåvor 2013 med start i mars numret! Känner du dig sugen på att medverka med ditt hem någon gång under 2013 eller 2014 ska du maila mig en kort presentation av dig själv och några översiktsbilder från de rum du vill ha med i ett eventuellt reportage, det måste vara tillräckligt många rum för ett komplett "bolig" reportage. Maila till info@madamepetite.se... Se till att dina bilder inte är för stora när du ska maila över dem, jag behöver inte se dem högupplösta. :)

Vill du veta mer om hur inredningsreportagen kommer att gå till kan du titta in på hemsidan under rubriken REPORTAGE där finns de vanligaste frågorna besvarade, bemärk dock att de hem jag efterlyser nu är på uppdrag av Jeanne d´Arc Living redaktionen och inte frilandsreportage. De hem som jag väljer ut kommer att publiceras. Länken till hemsidan hittar du här -  madamepetite.se

Mellan jobben försöker jag nu att få till lite adventsstämning här hemma och första pepparkaksbaket är avklarat... och självklart också uppätet! Till helgen blir det mer bakning och julmys och pyssel. Första tomtegröten avnjöts igår, mums vad gott... och om en stund ska jag klämma i mig en skål till!

Ta hand om er i snöstormen!
På ett bord bland snödrivorna står Olsson & Jensens fina fågelbur. Julsmycke med tallgren och julgransljus i gammal hållare.
På gammalt silverfat... mossor och lavar av olika sort tillsammans med hyacint och tallkotte...
Ett rokokoskrin i keramik har fått sällskap av kuddmossa och kottar....
Skrinet inköpt i Mariefreds blomsterbutik...
Olsson & Jensens skira krona har prytts med mossa och ljus....
Rosa votivlyktor från Jerners rum i Mariefred...
Vit keramikskål på fot.... fylld med mossa, kottar, granris och vita hyacinter....
Nedan liten mini lykta i rostigt tungt järn... inköpt på Blomsterhuset i Strängnäs.


Så ett litet kollage på det... :)




Related Posts with Thumbnails