måndagen den 31:e december 2012

Vinterdekorerad veranda... årets sista dag!

Årets sista blogg post... en vinterdekorerad veranda och några rader från hjärtat!

Jag vill TACKA er alla som hjälpt mig detta år, som hjälpt mig framåt i tron på mig själv, som stöttat och läst alla ord som ramlat ur mig, som mailat och tröstat, som delat med sig av egna erfarenheter med mig, som visat mod och styrka... vill tacka er ödmjukast från botten av mitt hjärta, ni har alla en speciell plats i mitt innersta rum nu.

Christina, Michaela, Ingela, Maria och underbaraste grannen... ni änglar som alltid finns där för mig, jag är så oerhört tacksam över vänskapen vi fått! 

Bloggvänner, ni som varit mig extra nära i år... tack för att ni skrev, tack för att ni vågade! 

Lisa, tack för alla pratstunder i år... du har hjälpt mig med så mycket! Det är underbart att kunna dela allt... även det svåra!

Caroline, tack för insikter, klokskaper och nytt positivt tänk... lika som blåbär i både stort och smått. Hoppas vi får många glada dagar tillsammans 2013.

Familjen, tack för att ni tror på mig... och tack för tiden ni ger mig även när tiden inte finns! Vi har haft ett år med många motgångar och svåra stunder, men tillsammans är vi starka... vi är överlevare! Vi klarar det här, det vet jag! Linnea älskade unge, nu får vi ladda batterierna och hämta styrka du och jag så vi kan fortsätta kampen 2013, vi kommer lyckas även om det tar tid!

2012 har varit ett känslosamt år för mig... jag har bearbetat delar av mitt förgångna och äntligen rest mig upp efter ett liv i det skamfyllda fördolda. Många tunga dagar har passerat, många fina dagar likaså. Det har varit ett år fyllt av insikter, utveckling och förändring...

Nu gör jag mig redo för nya dagar... välkommen "nya tiden", välkommen 2013! Det kommer hända mycket kommande 2000 år enligt astrologerna, världen står under förändring med start nu.  

Vi har just passerat Fiskarnas tidsålder, som varat i 2000 år... den ses som en fast och låst tid som kännetecknats av förtryck, lydnad och dominans inom regler och ramverk. Nu går vi in i Vattumannens tidsålder enligt utsagorna, den står för harmoni, kärlek och fred... även den tidsåldern ska vara i 2000 år så det dröjer nog innan vi kan se förändringar. Men iallafall .. vi ska bli klokare och mer andliga, vända oss inåt, lyssna till oss själva och bli våra egna mästare! Det låter bra tycker jag :)

Gott Nytt År!





25 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tack för tänkvärda inlägg och vackra bilder här hos dig! Tack också för fina kommentarer och trösterika mejl!

Nu vill jag önska dig ett gott slut på det här året och ett riktigt Gott Nytt 2013!
Kram,
Regina

Mari Crea sa...

Happy New year
Mari from Italy

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhh så vackert!Tack för all inspiration du ger med ditt vackra hem, och tack för att din blogg finns!
Önskar dej och din familj ett riktigt Gott Nytt År
Kramar Kathrine

Madame Petite sa...

Happy New year Mari... and thank you! -<-@

Madame Petite sa...

Regina, tack själv för ditt strålande mod! Tack för dina klokskaper och tröstande ord 2012!

Kramar och Gott Nytt år... hoppas du får möta det med styrka och kraft och att det svåra lämna dig...

Kramar!

Anonym sa...

Gott Nytt år! Tack för det här bloggåret med vackra, vackra bilder och berörande texter! Jag fortsätter läsa nästa år!/Susanne

Tinas vita bo sa...

Sååå vackra bilder!!

Önskar dig och de dina ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kram Tina

Amelie sa...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!
Kram Amelie

Catarina sa...

Tack!! Vilka underbara bilder du ger oss.
Önskar dig ett Gott nytt år. Cat

lisashus sa...

Underbara vinterbilder och vackra och kloka ord från dej!
Ja, vi välkomnar Vattumannens tidsålder nu och hoppas på mera fred, frid och kärlek i världen!

Jag vill önska dej fortsatt lycka till med dina nya val i livet!
Ett GOTT NYTT ÅR 2013, finaste du!
Nyårskramar
Lisa

Lilla Blanka sa...

Hej fina Jenny!

Tack för att du delar med dig av kloka ord och vackra bilder...din blogg är alldeles underbar, och jag följer dig självklart även 2013 ❤

Största nyårskramen
Mia

Maria sa...

Gott Nytt år Jenny! Hoppas 2013 blir ditt år med många lyckliga dagar! Jag har inte läst din blogg förut, och det gör ont i mig att läsa att du haft det så tungt! Önskar dig en fin ny tid min kära gamla vän! Många kramar från Maria

mormorMärtas sa...

Fina Jenny...
det är fantastiskt att se och läsa på din blogg. Dina bilder är magiska och du delar mycket...

Hoppas på ett fint 2013 med styrka till dej och de dina♥

Kram Annika

G:a Affären sa...

Tack Jenny för tänkvärda och nakna inlägg på bloggen som verkligen berört mig, jag kommenterade inte för jag hade inga ord som kändes rätt just då... Tänk att ditt sköra och vackra yttre har burit allt detta och dessutom visat enormt mod och styrka. Du är beundransvärd!

GOTT NYTT ÅR önskar jag Dig och de dina!

Varma kramar
Cia

Madame Petite sa...

Nu har jag satt på tråkiga och jobbiga ordverifieringen, var tvungen... bombas med skräppost och elaka länkar :(

Hoppas detta hjälper...

Lider ni andra bloggare av samma problem?

Ullan sa...

Hejsan!
Vilken fin blogg du har. Gillar dina bilder. Jag har en blogg som heter D.I.N.G.(design, inreddning, nytt, gammalt. Den innehåller alltså lite av varje, även resetips. Jag är inte så duktig på att skriva men gillar att ta kort.
Ha ett Gott Nytt År.
Ullan

Marie maräng sa...

SÅ himla fint!

Önskar dig en fortsatt fin start på det nya året!
Kram Marie

Anonym sa...

Underbara Du! Tack för många läsvärda och helt fantastiska inlägg under året som gått. Har kommenterat en gång för en tid sedan.

Skrev då att jag tittar in här lite då och då. Nu när jag läste detta inlägg, det sista för året 2012, förstod jag att jag nog missat något som var väldigt viktigt i ditt liv. Därför har jag suttit och lästa bakåt.

Nu vet jag bättre varför jag hela tiden kännt att du är en särdeles varm, djuptänkt och klok person. Du är som en fågel Fenix som reser dej ur askan. Om det nu kan vara en passande liknelse *ler*

Jag skrev tidigare att om bara själen och hjärtat finns med i ditt nya yrke som fotograf så kan det inte bli annat än bra. Nu vet jag bättre hur rätt och riktig den kommentaren egentligen var.

Som mor till tre underbara döttrar, den äldsta i din ålder, rör din livshistoria så starkt vid mitt hjärta. Det är så ledsamt och så tragiskt allt det du fått gå genom. Önskar att ingen, INGEN, skulle behöva få uppleva det.

Men som du skriver så har också allt detta format dej till den person du är idag.

Den styrka du visar är så beundransvärd att jag knappt kan finna ord för den!

Var stolt över dej själv! Du är helt enkelt underbar! Beundrar dej oerhört. Fortsätt att vara precis den DU är. DU är en unik och speciell person med en klokskap jag önskar att många fler hade.

All välgång på din livsstig önskar jag Dej!

Varm kram

Monika

LOPPISLIV sa...

En god fortsättning önskar jag dig på det nya året, och så vill jag passa på att tacka för tänkvärd läsning och underbara inredningsbilder och inspiration du bjudit på under året som gått.

Ha en fin helg! Stor kram Paula

Beundrare sa...

Jag hamnade här av en slump, är ingen flitig bloggläsare men måste bara säga att du är sjukt duktig på att både inreda och ta foton. Hur tusan kan man få det så snyggt? Ha ett underbart 2013!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Varmaste kramar till dig och din inspirerande blogg!
God fortsättning och spännande med ett nytt år
Kram Tina

Malin ~ inredning och annat sa...

Gud va fint! Jättevackert med frost på också!
Man glömmer lätt bort trädgården och utsidan på huset såhär i vintertid! Men det där var ju superfint! :)

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Jenny,

Vilken varm-skön känsla jag får av att läsa dina ord och se dina vackra bilder. Jag har bara kikat lite grann ännu men är redan fast :)

Kram Sanna

Monica fra Koseleg sa...

Fantastisk fine bileter og kjempefin blogg- Eg er så glad for at eg fant vegen hit!
Eg har lagt deg til i bloggrollen min og gledar meg til å kome igjen snart!
Ønsker deg ei flott ny veke!
Mvh Monica

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har!
Önskar dig allt gott...

Related Posts with Thumbnails