2013-02-06

Efterlysning!!!

UPPDATERAR EFTERLYSNING! 
Jag söker fortfarande efter vinterhem i genuin nordisk fransk stil, se kraven längre ner... Välkommen att maila in till info@madamepetite.se! 

Jag skulle återkomma till kvällen skrev jag sist... men så blev det inte. Vi blev rejält sjuka igen och har legat i influensa hela veckan, vi som resten av Sveriges befolkning! Nu är vi på bättringsvägen och firar födelsedagstjejen Linnea som blir 14 år idag! Grattis hjärtat!!!

Har inte hunnit fota något nytt sen sist så det blir dessvärre en upprepning! Fick frågor om spegeln och madonnan... Spegeln kommer från Frejas boning och säljs i de flesta butiker som är återförsäljare för henne, bland annat Lantliv & Trädgård i Bromma. Den stora pampiga madonnan kommer från Jeanne d'Arc Living och är en efterlängtad vårnyhet i deras sortiment. Den fanns för många år sedan och jag sålde den i butiken... nu är den åter i produktion till många kunders glädje. Både spegeln och madonnan är såna ting jag kommer älska i resten av livet... så fulländade och äkta känsla trots nyproduktion! Rekommenderas varmt både till butik och kund!

Fick även mailfrågor om lökarna... De finns inte att köpa i handeln nu dessvärre då det är tazettlökar. Jag hade kvar en stor påse sen jul som nu ligger lite här och var på fat. Jag tycker personligen att jullökarna passar bra hela vintern och även på våren då det faktiskt är vårblommor egentligen! :) Några tazetter driver jag upp så det står i blom snart.

NU TILL SAKEN! BRÅDSKANDE BRÅDSKANDE!
Jag efterlyser två vinterhem att göra reportage i nu i februari, reportagen är redan insålda så publiceringen är garanterad. Både hus och större lägenhet är välkommet...

Det jag söker är hem med genomgående genuin nordisk fransk stil. Gärna med rejäla bondbord, gamla skåp och öppna ytor. Gärna brocanteinslag eller 1700-tals inslag. Söker först och främst hem med målade väggar, putsade väggar, spegelpaneler eller pärlspont. Ej hem med kraftfullt mönstrade tapeter denna gången. Diskreta tapeter kan också fungera...

Reportagen jag gör kräver alltid många översiktsbilder och flera rum. Rummen som ska vara med i reportaget måste kunna visas i sin helhet och inte bara detaljer.

Om du tror att ditt hem skulle passa eller känner någon vars hem skulle passa är du hjärtligt välkommen att maila mig info@madamepetite.se

Det är bråttom så skynda om intresse finns! :)

HÄR kan du läsa mer om hur jag jobbar... 

Mina första reportage publiceras i mars utgåvan av Jeanne d'Arc Living, då kommer två underbara vårhem att vara med. Det ska bli otroligt roligt att få se... givetvis tok nervöst också!

Sen alla ni söta som mailar och frågar om utbildningar och önskar rådgivning om era framtida karriärer... jag lovar att ta mig tid och svara mer ingående så småningom, men ni får ha tålamod. Det är knappt med tid nu, mycket sjuka sen dagisstarten och pussel för att få ihop allt med småbarn och företag. Hoppas ni läser detta så ni inte känner er bortglömda. 

Om ni går in under fliken Om mig  och plöjer er igenom ett par sidor bakåt finns också en hel del historia bakom mitt yrkesval att hämta. Jag har inga magiska trollformler att ge ut... jag har fotat sen jag var 14 år och inrett sen jag var i sjuårs åldern. Att jag nu helt plötsligt kan försörja mig på min dröm beror egentligen mest på envishet, många års övning, tålamod, mod, lite tur och hårt slit. Jag har jobbat både som fotoassistent, ansvarat över en fotobutik/studio, fotat uppdrag både för modellagenturer och artister gratis bara för övningens skull, jobbat som dekoratör i butik, drivit egen inredningsbutik och nätbutik. Jag har med åren samlat på mig en hel del kunskap den vägen också och inte enbart genom utbildningar. Jag började med detta seriöst när jag var 16 år... jag fyller 36 i år så det har tagit ett tag. Närmare bestämt 20 år... fasen, man borde kanske fira med ett glas bubbel! :)

Nej nog om detta nu, lustigt nog är det precis lika jobbigt att skriva om framgång som det är att skriva om motgång... Jag är väldigt glad att jag fått jobb, jätte glad!

För större bild... vänsterklicka... högerklicka sen och öppna bilden på ny flik... använd förstoringsglaset




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails