onsdag 13 februari 2013

Februarirum...

Februariljuset är så vackert.... får lyckorus när jag kliver upp på morgonen och rummen är till bredden fyllda med vitt mjukt ljus. Det går mot vår, det känns i kroppen...

Hade en full lista att bocka av i veckan på göromål både hemma och på jobbet och en massa viktigheter att ta igen efter vinterns alla sjukor. Har hamnat efter med allt... men i går insjuknade lilleman igen så nu är det återigen sjukstuga med hög feber och influensa. Jag står näst på tur känner jag, huvudet värker och halsen värker och kroppen värker... har väl några timmar kvar med energi innan det är dags för mig igen också! Ja så är det, sjukkaos utan dess like i hela norden!

Bilderna visar inga större förändringar eller nyheter... bara som jag nämnde sist, några små detaljer i ny sval accentfärg. Ängelreliefen i gips är från Jeanne d' Arc Living... så fin! Köpte den av Viola när jag besökte hennes butik Romantiska Ting för en tid sen... så mysigt där!

Idag har jag börjat lite smått med våren, mycket smått men det är iallafall på gång... videkvistar, några björkriskransar, lite ägg och fågelreden. Ni vet sånt där som vid detta laget hunnit bli en sann klassiker till påsk när man gillar att ha det lantligt och gammaldags. Hoppas på en liten tur till någon fin butik snart för lite inköp av chokladägg, påskägg och fjädrar...

Någon semla blev det inte igår, längtar... måtte vi bli friska snart så jag kan åka och köpa mandelmassa! Bilen är just nu inplogad i en sju meter lång och lika hög snödriva med tung smutssnö från lansvägen, så någon färd till affären blir det då inte. Skulle behöva få in en muntergök i huset också för det är minst sagt dyster stämning här idag, vi har tröttnat på att vara feberyra helt enkelt! Jag vill vara pigg och i farten och orka allt, lilleman också... ljuset liksom viskar ramsor till oss om allt kul som väntar bortom alla influensor och snövallar!








10 kommentarer:

lisashus sa...

Så vackert, harmoniskt och vilsamt och en liten katt som sover dessutom!

Ja, ljuset är härligt nu! Imorse var det tät dimma här och ett otroligt ljus, så skugglöst och vackert och framförallt så är det LJUST! Så skönt! Men så trist att ni är sjuka! Ja, många är sjuka nu och jag tror det beror på att vi haft så solfattigt, både sommar och höst. Sånt visar sej alltid!

Krya på er!
Kramar
Lisa

MammaElva sa...

Mycket fint du bjuder på. Krya på er där ute i skogen! kram

Chokladvillan 1910 sa...

Vad trist det är med alla sjukdomar, februari verkar vara värst ! Jag har flytt till gästrummet, mannen har sån hosta...
Hoppas att ni kryar på er fort ! Fina bilder är det här som vanligt, vackert !
Ta hand om dig & lilleman !
Kram Anki

LOPPISLIV sa...

Underbar puderrosa lampskärm i första bilderna, ser så harmoniskt ut i ditt hem. Så vackra bilder!!

Här hemma härjar influensan också, vi har legat pall hela veckan!! Vi får hoppas att influensatiderna snart är över och att våren kommer! Ta hand om er!
Kram Paula

Bonjade sa...

Georgeous!
I also have that rose chandler...
so beautiful!

Fine evening

Maria at inredningsvis.se sa...

Vilken skön blogg du har:) Undrar om du har bloglovin att följa med?

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

Ha en kanondag

LOVE Maria från inredningsvis.se

Anonym sa...

Bara älskar dina mjuka vackra bilder! Hoppas sååå att det vi pratat om nån dag blir av, och att du inte glömmer bort mig:)
Kramar från Åsa I Karlstad

mormorMärtas sa...

Härligt när ljuset återvänder...
Så fina lugna bilder!
Hoppas det vänder och ni blir pigga och starka snart...

Kram Annika

Marie maräng sa...

Härliga bilder i fina miljöer!

Idag fick vi påhälsning av solen med takdropp och fågelkvitter.. känns riktigt vårlikt. Fast våren är rätt långt borta för oss.

Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kram Marie

Inspiroiva Sekasotku sa...

Love this, very romantic :)

Related Posts with Thumbnails