2013-03-16

Bröllopsfotografering

Godförmiddag alla vackra solar!

Vilken isande kyla mars bjuder oss på va, minus 21 grader visade våran termometer denna solkyssta morgon! Huset är iskallt... sitter här med dubbla yllekoftor, raggsockor med tofflor ovanpå och långkalsonger under lager av pyamas och morgonrock... ändå fryser jag!!!! Morgonkaffet fick svepas fort innan det kallnade... veden är slut så någon sprakande lördagsbrasa blir det inte heller. Det är kylslaget minst sagt men jag värmer mig med orden ni ger mig... det gläder mig så enormt att så många läser bloggen och alla långrandiga rader jag plitar ner i tid och otid. Ni förgyller mitt liv, lyfter mig... ger mig driv. Är er evigt tacksam!

Det är med lite darrig hand jag skriver dagens post. Sitter här med fjärilar i magen och planerar inför sommaren. Nu är det dags... nu är det allvar på riktigt. I vår börjar jag jobba som bröllopsfotograf! Jag har redan fått äran att boka in brudpar i vår och sommar... är så galet taggad inför detta. Mitt huvud är så fullt av bröllopsinspiration, idéer och bröllopstankar. Det är ett stort ansvar man åtar sig när man arbetar som bröllopsfotograf. Jag vill att mina brudpar ska känna sig trygga i att anlita mig. Det är en investering för livet att välja en professionell yrkesfotograf vid bröllop, en kostsam investering och då ska man som brudpar också kunna förvänta sig ett professionellt bemötande och goda kunskaper av fotografen man anlitar. Bilderna ska göra sagan rättvisa... spegla brudparets personligheter och känslor och föreviga alla ögonblick de upplever under bröllopsdagen. Det är sannerligen ingen lek.... det är en arbetsuppgift som kräver fullständigt engagemang, många arbetstimmar, kunskap, känsla och förtroende.

Just nu utbildar jag mig i bröllopsfotoredigering, det är så otroligt kul! Jag läser bröllopstidningar och badar i bröllopsinspiration... den kärleken den kärleken, mitt hjärta dansar! Romantiska Jenny har hittat hem! Vem skulle kunna ana att just jag skulle älska att fota bröllop liksom, hahahaha... är ni överraskade!? ;)

Jag kommer även jobba en hel del bröllopsreportage framöver och har bokat in två spännande möten i nästa vecka... ska berätta mer om det...

För större bild... vänsterklicka... högerklicka sen och öppna bilden på ny flik... använd förstoringsglaset
Bröllopsfotografering med vintagekänsla

Bröllopsfotografering - vårbröllop

"Bröllopsfotografering… viskar ordet tyst för mig själv och genast fylls hela rummet med känslor. Fjärilar fladdrar och luften vibrerar, bilder susar förbi i mitt inre. Det är sannerligen en av de största av utmaningar för en fotograf att fotografera bröllop. Det är ett ärofullt uppdrag, med stort ansvar att bära och förväntningar att tillmötesgå. Just ett sådant uppdrag mitt hjärta klappar extra varmt inför."
Jenny Tidemo

Vintagebröllop

Vårbröllop

Vinterbröllop

Vintagetema bröllop

Vintagebröllop-bröllopstema vintagestil

Bröllopsfotografering - 1700-tals miljö

Bröllopsfotografering - romantisk vintagestil

Bröllopsfotografering - sagobröllop

Bröllopsfotografering - ballerina
"Alla är vi nog överrens om att bröllopsdagen är en stor händelse i livet. Det är en dag fylld av kärlek, nervositet, spänning, glädje, sinnlighet, passion och lycka. Detta vill jag spegla i mina bilder… jag jobbar gärna så… ni vet, genom hjärtat! Sen vill jag också lyfta fram det estetiska... förberedelserna innan vigseln, människorna runt omkring er, kläderna, smyckena, blommorna, detaljerna, festligheterna, dukningen, maten och miljön ni vistas i under dagen. Självklart håller jag även hårt fast vid klassikerna och de stora ögonblicken under vigselakten- så som ingången, ringbytet, kyssen och mottagandet med ris/bubblor/rosenblad utanför kyrkan. När jag är klar ska hela sagan från er bröllopsdag vila i era händer. Boken blir ett minne för livet... er egen sagobok."
Jenny Tidemo 

I veckan kommer jag lägga upp mina bröllopspaket och priser på hemsidan. Du hittar mer information om bröllopsfotografering och mitt yrke som bröllopsfotograf där.

Ja jag får nypa mig i armen, det får jag verkligen göra. Tycker det är ur trist med bloggar som bara handlar om jobb och jobb och jobb och är livrädd för att ni ska tröttna på mig. Men lyckan är stor och jag måste få dela glädjen med er, det måste jag få göra... hoppas den kan inspirera. Jag vill ge kraft och bringa ljus till den som drömmer men inte riktigt vågar. Bjuda på lite idéer och tips till den som önskar jobba med samma sak.

Våga tro på dig själv...

Vet att det är lättare sagt än gjort, men jag säger det igen... våga tro på dig själv!

Lämnar er med dessa ord...

Till er brudpar som bokat mig i vår och sommar vill jag skänka några ord av tacksamhet... Det är från djupet av mitt hjärta jag skriver dessa rader. Tack för er tillit, tack för ert mod och tack för att ni ser bortom mina erfarenheter och avsaknad av referenser. Nästa sommar kommer jag vara fullfjädrad bröllopsfotograf... Jag ser så mycket fram mot kommande bröllopsdagar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails